رئیس جمهور قزاقستان گفت: آستانه برای توسعه لجستیک و تنوع مسیرهای حمل و نقلی ۲۰ میلیارد دلار جذب می‌کند.

عزم قزاقستان برای جذب ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه لجستیک

به گزارش قدس آنلاین، «قاسم ژامرت تاکایف»، رئیس جمهور قزاقستان در نشست کشورهای ترک در «سمرقند» گفت: این کشور برای توسعه لجستیک و تنوع مسیرهای حمل و نقل تا سال ۲۰۲۵ میلادی مبلغ ۲۰ میلیارد دلار را جذب خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای کشورهای ترک‌زبان بسیار مهم است که پتانسیل حمل و نقل و ارتباطات ترانزیتی را افزایش دهند و از توانایی‌های لجستیکی خود حداکثر استفاده را ببرند.

تاکایف در ادامه با بیان این که مسیر حمل و نقل ترانس خزر که از قلمرو سه کشور قزاقستان، آذربایجان و ترکیه می‌گذرد، مثال بارزی از این امر است، گفت: توسعه حوزه حمل و نقل و لجستیک را در اولویت می‌دانیم.

بنابر سخنان وی، برای توسعه این حوزه، قزاقستان تنها طی ۱۵ سال گذشته ۳۵ میلیارد دلار اختصاص داده است و این کشور علاقه‌مند به ایجاد تنوع در مسیرهای حمل و نقل و توسعه لجستیک بوده و برای این اهداف قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۲۰ میلیارد سرمایه‌گذاری دیگر را جذب کند.

تاکایف همچنین توسعه کریدورهای حمل و نقل و ترانزیتی داخلی بین کشورهای ترک‌زبان را بسیار مهم خواند و بر ضرورت نوسازی پست‌های بازرسی مرزی و همچنین توسعه مسیرهای ریلی و جاده‌ای جایگزین، تاکید کرد.

علاوه بر این، بنابر تاکید رئیس جمهور قزاقستان تشکیل «سیستم حمل و نقل دیجیتال» که روند ترخیص کالا را بهینه می‌کند، تبادل سریع اسناد حمل و نقل را تضمین می‌کند و فرصت‌های بیشتری را برای ورود به بازار بین‌المللی فراهم می‌کند، بسیار مهم است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها